Rejestracja znaku towarowego w praktyce

Follow Legal » Startup » Strona 3

W jednym z ostatnich artykułów Znak towarowy – co to takiego, omawiałam podstawowe zagadnienia związane ze znakami towarowymi. Jak wiemy znak towarowy, zabezpieczony w odpowiedni sposób, może przynieść wiele wymiernych korzyści dla przedsiębiorstwa. Musimy jednak pamiętać, że samo stworzenie znaku towarowego to nie wszystko. Podjęcie decyzji o zarejestrowaniu znaku jest jedną z kluczowych decyzji podejmowanych przez przedsiębiorców i o dziwo przy jej podejmowaniu może nasunąć się wiele dodatkowych pytań i wątpliwości. W poniższym opracowaniu wskażę na co trzeba zwrócić uwagę dokonując rejestracji znaku oraz wyjaśnię najbardziej popularne wśród przedsiębiorców wątpliwości.

(więcej…)

Znak Towarowy – co to takiego?

Follow Legal » Startup » Strona 3

Wielu przedsiębiorców prowadząc swój biznes zastanawia się czym tak naprawdę jest znak towarowy, co nim może być, jak przebiega jego rejestracja i jakie są wymierne korzyści dla przedsiębiorcy wynikające z jego rejestracji. W skrócie można określić, że zarejestrowany znak towarowy zwiększa wartość przedsiębiorstwa, pogłębia zaufanie klientów do marki, a także powstrzymuje konkurencję od czerpania nienależnych korzyści z cudzej renomy. Rejestracja znaku towarowego jest zawsze korzystna, stanowi wartość dodaną przedsiębiorstwa. To właśnie na znaku towarowym najczęściej duże przedsiębiorstwa budują własną markę.

(więcej…)

Polityka prywatności – czym jest i czy jej potrzebujesz?

Follow Legal » Startup » Strona 3

O polityce prywatności zrobiło się głośno z chwilą, w której zaczęło obowiązywać RODO, czyli po 25 maja 2018 roku. To wówczas masowo na stronach internetowych zaczęły pojawiać się podstrony z tym dokumentem. Co ciekawe, informacji o polityce prywatności nie znajdziemy w ani w RODO, ani w polskiej ustawie o ochronie danych osobowych. Nie ma też przepisu prawnego wskazującego, że każdy serwis internetowy musi posiadać politykę prywatności.

(więcej…)