Klauzule abuzywne czyli niedozwolone postanowienia umowne
Wiele osób słyszało o klauzulach abuzywnych (niedozwolonych). Nie każdy jednak wie na czym tak naprawdę polegają i kto powinien poświęcić im szczególną uwagę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub tworzysz dokumenty dla swoich klientów nasz poradnik jest skierowany właśnie do Ciebie. Zobacz jak ważne dla przedsiębiorcy, szczególnie działającego w branży e-commerce, są klauzule niedozwolone i jak sprawić aby Twoje dokumenty były zgodne z prawem.
Prawa autorskie – jak poprawnie i skutecznie je przenieść?
Prawa autorskie to bardzo szeroki temat. Aby właściwie z nich skorzystać trzeba zrozumieć czym są prawa autorskie i komu one przysługują. Zrozumienie tej materii pozwoli dowiedzieć się jak skutecznie przenieść i nabyć prawa autorskie. Sprawdź na co zdecydowanie warto zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy przeniesienia praw i jakie postanowienia powinna zawierać taka umowa.
Prawa autorskie – czym są i kogo dotyczą?
Kwestia praw autorskich do utworów jest tematem interesującym nie tylko twórców, ale również przedsiębiorców korzystających z utworów. Dowiedz się jakie są różnice między autorskimi prawami osobistymi a autorskimi prawami majątkowymi, czym tak naprawdę są prawa autorskie i komu i na jakiej podstawie mogą przysługiwać.
Polityka prywatności – czym jest i czy jej potrzebujesz?
Prawa autorskie to bardzo szeroki temat. Aby właściwie z nich skorzystać trzeba zrozumieć czym są prawa autorskie i komu one przysługują. Zrozumienie tej materii pozwoli dowiedzieć się jak skutecznie przenieść i nabyć prawa autorskie. Sprawdź na co zdecydowanie warto zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy przeniesienia praw i jakie postanowienia powinna zawierać taka umowa.
Jak (nie) konkurować – czyny nieuczciwej konkurencji wśród przedsiębiorców w branży e-commerce [Aktualizacja]
Naruszenie zasad uczciwej konkurencji i czyny nieuczciwej konkurencji kojarzą się na ogół ze sporami Apple z Samsungiem czy sporami sądowymi rodem z amerykańskim seriali. Po chwili zastanowienia przychodzą również na myśl spektakularne przykłady z polskiego rynku. Przykładem mogą być choćby spory operatorów telefonii komórkowej o reklamy (kolor sukienki aktorki) czy reklamy wprowadzające klientów w błąd.