Follow Legal » Baza wiedzy » E-commerce

E-commerce

Ochrona przed nieuczciwą konkurencją wśród przedsiębiorców

W obliczu rosnącej konkurencji, przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem nie tylko dostosowania się do szybko zmieniających się warunków gospodarczych, ale także ochrony swojej działalności przed nieuczciwymi praktykami konkurencyjnymi.

Nieuczciwa konkurencja, obejmująca szeroki zakres działań od dezinformacji po naruszenie praw własności intelektualnej, stanowi poważne zagrożenie dla stabilności i wzrostu każdej firmy.

W tym artykule przedstawimy przegląd kwestii związanych z nieuczciwą konkurencją, z naciskiem na aspekty prawne i praktyczne strategie ochrony, które są niezbędne dla każdego przedsiębiorcy dążącego do utrzymania silnej i uczciwej pozycji na rynku.

read more

Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych

Decydując się na sprzedaż w sieci i prowadzenie sklepu internetowego, przedsiębiorca ma przed sobą złożony proces, którego niezwykle istotny element stanowią postanowienia umowne, mające zadbać o interesy konsumentów i zabezpieczyć go jako właściciela sklepu internetowego. W dobie ogromnej, stale rosnącej, popularności sprzedaży usług i produktów przez Internet, warto dobrze przygotować się do tego rodzaju działalności, aby odpowiednio sformułować i dostosować treść regulaminu sklepu. O tym, na co należy zwrócić uwagę, mówimy poniżej.

read more

Dyrektywa Omnibus

Dyrektywa Omnibus to jeden z najgorętszych tematów w ostatnim czasie. Unijna dyrektywa wprowadza szereg nowych obowiązków dla sprzedawców, w tym działających w sektorze e-commerce. Polski ustawodawca nie przyjął jeszcze zmian w przepisach krajowych. Już teraz warto jednak dokonać przeglądu nowych obowiązków, żeby sprawnie dostosować procesy sprzedażowe do nowej rzeczywistości prawnej.

read more

Klauzule abuzywne czyli niedozwolone postanowienia umowne

Wiele osób słyszało o klauzulach abuzywnych (niedozwolonych). Nie każdy jednak wie na czym tak naprawdę polegają i kto powinien poświęcić im szczególną uwagę. Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub tworzysz dokumenty dla swoich klientów nasz poradnik jest skierowany właśnie do Ciebie. Zobacz jak ważne dla przedsiębiorcy, szczególnie działającego w branży e-commerce, są klauzule niedozwolone i jak sprawić aby Twoje dokumenty były zgodne z prawem.

read more

Prawa autorskie – jak poprawnie i skutecznie je przenieść?

Prawa autorskie to bardzo szeroki temat. Aby właściwie z nich skorzystać trzeba zrozumieć czym są prawa autorskie i komu one przysługują. Zrozumienie tej materii pozwoli dowiedzieć się jak skutecznie przenieść i nabyć prawa autorskie. Sprawdź na co zdecydowanie warto zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy przeniesienia praw i jakie postanowienia powinna zawierać taka umowa.

read more

Prawa autorskie – czym są i kogo dotyczą?

Kwestia praw autorskich do utworów jest tematem interesującym nie tylko twórców, ale również przedsiębiorców korzystających z utworów. Dowiedz się jakie są różnice między autorskimi prawami osobistymi a autorskimi prawami majątkowymi, czym tak naprawdę są prawa autorskie i komu i na jakiej podstawie mogą przysługiwać.

read more

Polityka prywatności – czym jest i czy jej potrzebujesz?

Prawa autorskie to bardzo szeroki temat. Aby właściwie z nich skorzystać trzeba zrozumieć czym są prawa autorskie i komu one przysługują. Zrozumienie tej materii pozwoli dowiedzieć się jak skutecznie przenieść i nabyć prawa autorskie. Sprawdź na co zdecydowanie warto zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy przeniesienia praw i jakie postanowienia powinna zawierać taka umowa.

read more

Jak (nie) konkurować – czyny nieuczciwej konkurencji wśród przedsiębiorców w branży e-commerce [Aktualizacja]

Naruszenie zasad uczciwej konkurencji i czyny nieuczciwej konkurencji kojarzą się na ogół ze sporami Apple z Samsungiem czy sporami sądowymi rodem z amerykańskim seriali. Po chwili zastanowienia przychodzą również na myśl spektakularne przykłady z polskiego rynku. Przykładem mogą być choćby spory operatorów telefonii komórkowej o reklamy (kolor sukienki aktorki) czy reklamy wprowadzające klientów w błąd.

read more